הטבות והנחות

פרסום חינם



הסודות לבניית קמפיין שיווק ויראלי נכון, כל האלמנטים הבסיסיים להפעלת פרסום ויראלי!
קבלת כסף קל    פרסום אצלנו    הטבות ומבצעים    תרומה ועמותות    כלים
מהו שיווק ויראלי? מה הנסתרת בפרסום ויראלי? איזה מתגים מפעילים תהליכים ויראליים בשיווק? כל התשובות כאן!

אם אתה פעיל במדיה החברתית (אני יכול להגיד כמעט ללא ספק שאתה פעיל), במיוחד ברשתות חברתיות טוויטר, פייסבוק ו YouTube, אז כבר נחשפת לעוצמה של השיווק הויראלי, אינספור פעמים ואף לקחת בו חלק.

שיווק ויראלי (ויראלי - מהמילה וירוס מדבק)
היא למעשה שיטת שיווק "מדבק" שמתפשטת באופן עצמאי מפה לאוזן או בדרכים אחרות באינטרנט וברשתות חברתיות. בשיטת שיווק זו עושים שימוש ברשתות קיימות (לדוגמא רשתות חברתיות) במטרה להגדיל את המודעות וחשיפת קהל יעד מאסיבי למותג מסוים, על ידי שיכפול עצמי של תהליכי המלצה ושיווק מפה לאוזן, שמזכירים התפשטות של מחלה מדבקת או שרפה בשדה קוצים. ברוב המקרים ההתפשטות של השיווק מתבצעת מפה לאוזן כך ששיטה זו מאוד אפקטיבית כשעושים בה שימוש באינטרנט. שיווק בשיטה זו מאוד יעיל בכדי להגיע לקהל יעד רחב בפרק זמן קצר מאוד. שיווק בשיטה הויראלית מתייחס ברוב המקרים לקמפיינים מחתרתיים ברשת האינטרנט, בהם עושים שימוש במסרים סמויים שהצופה לא מודע להם ולא מבין שזה הוא מסר פרסומי או שיווקי. למרות ששיטה זו יכולה להניב תוצאות מדהימות, ישנו קושי רב ליצור קמפיין מהסוג הויראלי, אלא אם כן יש לך עשרות אלפי חברים שעוקבים אחריך בטוויטר, אלפי חברים בפייסבוק, והרבה מנויים ב-YouTube, וכן רשימת דיוור (רשימת דואר אלקטרוני) גדולה עם אחוזי תגובה גבוהים וכמובן מסר שיווקי שאחרים יפיצו בהתלהבות. אז איך אנשים רגילים המעוניינים ליצור באז עבור המוצרים והשירותים שלהם צריכים לפעול בכדי שהשיווק שלהם יהפוך לויראלי?

מה הופך את השיווק לויראלי?
ראשית, נבחן את המתג שמפעיל תהליכים ויראליים. אם נרד לפרטים ניתן להבין שישנן 4 נקודות בסיסיות לאפייון של מסר ויראלי:

1.היכולת של המסר ליצור עניין והתלהבות לגבי המוצר ו/או השירות שלך.
2.היכולת של המסר לקבל את תמיכתם של המשפיעים העיקריים ברשתות חברתיות (אנשים בעלי השפעה).
3.היכולת של המסר להתמק בשיווק עקבי ומתפשט בקלות.
4.היכול של המסר להשתלב ולהיות במקום הנכון בזמן הנכון
איך אתה תוכל לשלב את המרכיבים הללו בהרמוניה בכדי ליצור קמפיין שיווק ויראלי אפקטיבי?

יצירת עניין והתרגשות.
השיקול הראשון הוא המוצר או השירות עצמו. האם יש לו את היכולת לגרום לאנשים להתרגש ולהניעה אותם לפעולה?
אנשים מתרגשים מדברים שנותנים להם יתרון או עושים להם טוב בדרך כלשהי. אם המסר שלך לא מציע לאנשים משהו שהם צריכים,
משהו שהם רוצים, או הזדמנות תמיכה במשהו שהם מאמינים בו, ייתכן שתצטרך לשקול מחדש את הקמפיין הויראלי שלך.

קבלת תמיכה של משפיעים עיקריים.
המשפיעים העיקריים הם בעצם אנשים רגילים בעלי השפעה רבה על אחרים, אלו אנשים שיודעים לגרום לאחרים לכבד אותם ולהקשיב להם. בדרך כלל אלו אנשים בעלי מוניטין חיובי, בעלי יכולת השפעה לעומק ויכולת ליצור באז ללא מאמץ. אם אין לך אנשי קשר בעלי השפעה גדולה ברשת הקשרים האישיים, יש דרכים בהם תוכל לזכות בתמיכה של אחד כזה:

1.בקש ותשאל אותם - בדיוק כמו שאתה מדבר עם לקוחות פוטנציאליים שמעוניינים לרכוש את המוצר או השירות שלך.
פרט את הבקשה שלך, כיצד אותו אדם יכול לסייע? ולמה הוא היה עושה זאת? אתה יכול גם להציע משהו בתמורה לעזרתו.

2.עקוב אחר נתיב - יש נתיב מרכזי לאנשים משפיעים דרך אנשים אחרים שאתה מכיר. למרות שזה לא תמיד יעיל,
ניתן למקם את מסע הפרסום שלך, כך שהוא יעבור דרך כל הנקודות הדרושות בכדי להגיע למשפיע העיקרי. (בטוח שאתה מכיר מישהו שמכיר משיהו שמכיר מישהו משפיע...)

התמקדות בשיווק עקבי ומתפשט בקלות לא מספיקה בכדי להישאר עם הראש מעל המים ולקוות לטוב. בכדי שמסע הפרסום הויראלי שלך יהיה יעיל, אתה צריך להפיץ את המסר שלך החוצה ככל שתוכל. שמור את הלקוחות הנוכחים בלולאה, פנה אל הקולגות שלך לתמיכה, נצל קשרים מרשימת הדואר האלקטרוני שלך, נצל את המדיה החברתית, פנה לעזרתם של בלוגים, ודבר על זה. בעוד שעליך לשמור על פעילות שיווקית עקבית ומאסיבית, יש צורך להיות מודע עד כמה ובאיזו תדירות המוצר או השירות שלך יחשפו במהלך הקמפיין הויראלי. אם יותר מדי אנשים ראו את ההודעה שלך יותר מדי פעמים ביותר מידי מקומות, אתה עלול בקלות להרוג את מסע הפרסום שלך.

להיות במקום הנכון בזמן הנכון
האמת על השיווק הויראלי היא שברוב המקרים הכל מסתכם בלהיות במקום הנכון בזמן הנכון. למרות שאין באפשרותנו לשלוט בזה לגמרי, אם תפעל לפי כל השלבים בעקביות ותיהיה מוכן לנצל את ההזדמנות כאשר היא תופיעה, האפשרויות שתזכה להן הן מאסיביות.

חזרה לאינדקס הטיפים לפרסום, שיווק, מיתוג והגדלת מכירות

למדריך הבא - איך לייצר עוד מכירות מבלי להגדיל את מעגל הלקוחות?

כסף קל | הסברים | הרשמו עכשיו! | החשבון שלי | שאלות ותשובות | אודותינו | צור קשר
ניוזלטר | אחסון אתרים | שרתי משחק   .

כסף קל




שתף במייספייס